Posted by : Unknown Thursday 29 August 2013

Pengemis Like a.k.a Like Beggar di blog?

Benda ni Neko panggil camtu apabila blog-blog yang terdesak nak like di fanpagenya di Facebook dengan cara paksaan... Diorang akan letak javascript yang agak annoying di blog diorang dengan masa menunggu yang agak sakai... Kalau anda biasa terkena macam ni tapi masih nak baca jugak blog tu boleh follow step di bawah... :)


Step 1: Jumpa blog camni la Neko cakap... suruh tunggu 2000 saat kalau taknak like fanpage dia.... Tak perlu maki ke marah-marah ke... Okay ape yang korang perlu buat ialah relax......


Step 2: Click dekat gambar paper kat dalam url box cam dalam gambar...


Step 3 : Select javascript punya drop down menu tu lepas tu select block for this site... Kalau korang nak block semua website pon boleh tapi nanti ade problem plak terutama game macam game facebook yang menggunakan javascript.


Step 3 : Click reload button tu ataupun korang refresh je website tu...


Step 4 : Wallah! Okay ape korang perlu buat sekarang ialah enjoy reading the blog... Haha! Cara ni berkesan sebab script yang dibuat untuk like fanpage tu jenis javascript dan semua jenis javascript plugin kat blog ni akan dimatikan... :D

Saja-saja nak kongsi sebab ade yang request... Ni ialah tutorial untuk pengguna Google Chrome je tau... Untuk pengguna Firefox ke Opera ke lain plak step dia... Nanti Neko ade masa Neko buat tutorial plak okay?

p/s: Kalau gambar tak jelas korang click je kat gambar tu nanti dia enlarge...

Thanks for reading... Share jika suka! :)

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

You are visitor number:

What Time Is It?

Random Post

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

Blog Archive

Labels

Copyright © Mr.Neko's Life -Black Rock Shooter- Powered by Blogger - Designed by Neko Kun