Posted by : Unknown Tuesday 28 January 2014

Wew kali ni post nak share sket sal How To Recover Lappy / Computer From Bengong... Camne nak tau lappy/computerkorang dah bengong? Ini berlaku apabila lappy korang selalu bluescreen, bnyak hantu malware, tetiba restart tak tentu pasal, virus yang kronik, slow tahap gaban dan perkataan "BENGONG nye lappy" keluar dari mulut korang.... hehehewww tiau ini lappy!!! :v

Ini ialah solution yang paling mudah sebab semua recovery termasuk file corruption dilakukan dengan automatik dengan hanya beberapa klik... Senang je... Bagi korang yang rasa lappy korang perfect? Well sebenarnye tidak... Korang try method ni dan korang akan tau berapa bnyak error yang ade dalam lappy korang wakakaka!

Software atau script automatik dengan bahasa yang lebih "IT' nye... dipanggil ComboFix... Korang boleh download software ni kat ComboFix website... Only download from Bleeping Computer website sebab ade website lain dia letak malware kat software tu dan komputer korang akan jem... :p




Note that software ni hanya boleh digunakan SEKALI untuk setiap komputer.... Andai kata korang nak guna lagi skali kat komputer yang sama korang kne download semula kat website tu sebab, software ni ade expired date dan ade version baru yang sentiasa duipdate dari masa ke semasa...

Step seterusnye lepas dah siap download, korang kne DISABLE anti-virus or firewall yang korang ade... Paling terbaik korang uninstall je dlu... Lepas tu korang klik la kat icon ComboFix tu, dia akan install dlu... Camni :





Ok! lpas install dia akan automatik run dan close semua program yang ade... Ape yang perlu korang buat ialah lepak2 buat air nescafe' dan jangan buat ape2 kat lappy kat lappy or pc korang... lepak je... klo pkai lappy pastikan korang plug in power korang... dia ade lebih kurang 50 phase fix error yang ade dalam komputer korang... Masa error fixing bergantung kepada berapa kelajuan processor, size RAM dan berapa bnyak error yang korang ade... Paling lama Neko pnah run kat pc org hampir 2jam... PC tu xde anti virus dan badly infected!




Gambar masa scan tu lebih kurang camni lar.... Dan JANGAN buat ape2 masa ni... Kalau tak PC korang akan hang dan MELETOP! haha xdela... nanti kacau lak dia kerja.... Lepak je chillax... Kadang2 klo komputer korang terok sangat dia akan restart... Dan bila dah siap dia akan keluar report dalam notepad cmni :




DONE! mase ni korang dah bleh ambung blek guna komputer korang.... Rasakan performance yang lebih baik dari sebelumnye! Kalau korang scroll error log kat bawah tu ade tulis brape bnyak error dalam komputer korang tu!

Thanks for viewing! Hope korang enjoy dengan lagu dan entry yang ade, hope post ni dapat membantu! :)
Klo jumpa typo abaikan je sbb Neko tak bnyak masa nk post, so tergesa2 :p :p Komen2 klo nk tnye! Follow for more interesting post! :)

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

You are visitor number:

What Time Is It?

Random Post

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

Blog Archive

Labels

Copyright © Mr.Neko's Life -Black Rock Shooter- Powered by Blogger - Designed by Neko Kun